Asif, Sori, pengunjung blog
bila ada masa nanti
aku balas kunjungan kembali
InshaaAllah ^___^

Wednesday, October 8, 2014

#WordlessWednesday: Dedicated


Kadang-kadang aku pelik juga macam mana kawan-kawan aku boleh sanggup diet, pergi gym seminggu dlm tiga kali, ambil protein dan berbagai-bagai jenis produk untuk maintainkan badan yang gagah. Bagi aku yang hangat-hangat tahi ayam ni, aku rasa memang cukup hebat motivasi mereka.

Mufti Menk ada bercakap dalam salah satu ceramahnya, manusia ini bila dia meletakkan dedikasinya untuk melakukan sesuatu, walau sesukar manapun benda tersebut inshaaAllah akan tercapai. Contohnya untuk mendapatkan badan yg sado bagi seorang lelaki dan nak maintain wajah yang anggun bagi wanita. Sanggup berpuasa dan restrain diri dari melakukan perkara yg sia-sia.

Jadi agaknya macam mana kita nak ambil dedication tu untuk menjadi sehebat ilmuwan Al-Nawawi yg menguasai ilmu tasawuf atau seperti Abu Hurairah yang merupakan seorang perawi hadis yang sangat berdedikasi merintangi pelbagai mehnah dan tribulasi demi mengumpulkan hadis-hadis supaya generasi akan datang dapat memanfaatkannya..

Jom kita sama-sama ambil iktibar dan jom berdedikasi!

#WordlessWednesdaylahsangat
#SampaiSyurga #WW

No comments:

Post a Comment