Asif, Sori, pengunjung blog
bila ada masa nanti
aku balas kunjungan kembali
InshaaAllah ^___^

Monday, October 6, 2014

Di sini lahirnya Sebuah Pengorbanan

Assalamualaikum semua,

Asif jiddan, kerana agak lama tak update dan tak menjenguk blog korang.. hampir seminggu aku kena menghadiri sebuah kem musim cuti ni jadi memang tu tak berkesempatan untuk mengupdate. Hujung minggu pula dah beraya kan? Aku faham mungkin bukan aku sorang je yang busy sebab aku tengok ada juga beberapa blogger yang terlepas juga untuk update entry agak lama.


Apa-apa pun aku mengambil peluang ini untuk mengucapkan Salam Aidil Adha, maaf zahir dan batin buat semua pengunjung blog ini. Marilah sama-sama kita meratapi semula kisah-kisah pengorbanan Nabi Ibrahim AS dan ambil iktibar serta bersyukur disebabkan pengorbanan Nabi Ibrahim, sampai ke hari ini kita dapat menghidupkan legacy baginda dengan meraikan hari raya korban.

Mungkin setiap daripada kita semua mempunyai masalah, dugaan yang maha berat dan merunsingkan. Akan tetapi kita tak pernah diuji supaya meletakkan diri di dalam api - yang dihasilkan dengan membakar bangunan, tidak pernah disuruh meninggalkan isteri tercinta dan anak yang masih kecil di tengah-tengah kawasan padang pasir yang tidak didiami sesiapa pun ketika itu, ataupun tidak pernah disuruh untuk menyembelih anak kita sendiri walaupun anak itu sangatlah dikasihi.

Ya, Bapa kita semua, Nabi Ibrahim AS diuji sebegini. Namun baginda AS tidak pernah sesekalipun mempersoalkan Allah SWT terhadap ujiannya kerana keyakinannya terhadap Allah SWT. Mari sama-sama kita bersyukur walaupun kita tak diuji sebegini kita masih dapat meraikan hari raya aidil adha..
Labaik Allahumma labaik!

p/s: Raya korang buat apa je? Ops (Operasi) tambah lemak ke? xD

No comments:

Post a Comment