Asif, Sori, pengunjung blog
bila ada masa nanti
aku balas kunjungan kembali
InshaaAllah ^___^

Friday, May 9, 2014

Jawapan

Assalamualaikum,

Pertama sekali asif, kerana agak lambat nak beritahu kejadian seterusnya selepas entry sebelum ini. Maklumlah teramat busy kebelakangan ini, terutama pula minggu sebelum final, waktu inilah pula mood untuk berblogging tiba-tiba berkobar-kobar, walhal dahulu tak ada pun rasa nak sambung berblogging.

Aku nak minta maaf banyak-banyak sebab aku terasa macam sudah menipu sedikit dalam entry sebelum ini. Memang hakikatnya hilang sebentar motor itu. Tetapi Alhamdulillah, selepas Naqib aku menelefon rakanku itu, dia memberitahu ada seorang lagi rakan kami, Izmeer yang menjumpai motor tersebut dengan kuncinya masih dilekatkan diatas motor. Dibukakan hatinya untuk menjadi concern dan membantu untuk membawa pulang motor itu kepada tuannya.

Ternyata Allah SWT yang telah mengerakkan hatinya untuk ke Masjid walaupun waktu itu sudah pukul 11 malam, banyak sebenarnya tanda tanya yang sebenarnya timbul dalam hati, tetapi biarlah aku serahkan semuanya kepada Allah. Dia mampu membuat semua yang mustahil itu kepada tidak mustahil. Kan kita selalu dengar "Kun fayakun"? Jika Allah SWT berkata jadi, maka jadilah.

InshaaAllah lepas ni aku kena lebih beringat-ingat dan dalam masa yang sama harus lebih tawakkal denganNya. Kita ni manusia, tidak lain hanya sebaik-baik perancang sahaja, yang membenarkan ialah Allah SWT. Wallahualam.

No comments:

Post a Comment