Asif, Sori, pengunjung blog
bila ada masa nanti
aku balas kunjungan kembali
InshaaAllah ^___^

Monday, May 5, 2014

Taaruf

Bismillah,

Nama pena ialah Ibnu Ramli, namun, boleh juga nak panggil juga TKK singkatan daripada The Kreatif Ketayap. Aku ialah anak kedua daripada 4 orang adik beradik, kalau perasan profil picture ini, begitu jugalah adik-beradik aku semuanya hero-hero belaka. (Gambar itu diambil dari Deviantart bukan dilukis sendiri ya)

Hobi aku ialah melukis. Tetapi walaupun dari kecil melukis, bukanlah tercapai cita-cita untuk menjadi seorang artis dan sebagainya, maklumlah dahulu pernah menaruh harapan untuk ke Kolej One Academy, akan tetapi yuran pengajiannya yang agak mahal jadi tak termampu untuk menyusahkah ibu bapaku. Sekarang menuntut di Universiti Tenaga Nasional, UNITEN dalam bidang Kejuruteraan Elektrik dan Elektronik.


Aktiviti pada waktu lapang ialah melayari internet dan juga menonton anime. Anime favourite ialah yang bertemakan sukan, diantaranya yang latest, ialah Diamond no Ace (Baseball), Haikyuu (Volleyball), Baby Step (Tennis), Abarenbou no Kishi (Sumo), Kuroko no Basket (Basketball) dan sebagainya. Banyak betul kan? Tapi minat sahajalah dengan anime berunsur Sports, empunya badan ni memanglah tak gemar dengan bersukan. 

Apa lagi yang nak cerita tentang diri ni ya, oh ya, cita-cita aku ialah ingin menjadi seorang Murabbi (Pendidik) yang Osem. Macam dalam buku jom tanya Murabbi Osem tu. Matlamat hidup ialah mendapat syurga Allah, amin. Akhir kata, sekiranya ada silap dan salah dalam penulisan aku, mohon jasa baik untuk tolong tegurkan, inshaaAllah. 


No comments:

Post a Comment